Koniec roku szkolnego to czas podsumowań. Rodzice sześciolatków otrzymają od wychowawców diagnozy dotyczące gotowości szkolnej, a rodzice młodszych dzieci odpowiednio diagnozy czterolatka czy pięciolatka. Będzie można porównać postępy jesienno-zimowe z aktualnymi. A co z językiem angielskim?
Warto uzupełnić przy okazji diagnozy przedszkolnej kartę obserwacji dziecka na zajęciach z języka angielskiego. Autorzy niektórych podręczników dołączają kartę obserwacji do książki nauczyciela. Niestety najczęściej w języku angielskim (bariera dla wielu rodziców) i dopasowane do konkretnego podręcznika. Wrzucam do pobrania i wykorzystania gotową kartę. Składa się z 14 pozycji, dla których określamy częstotliwość występowania: zawsze, czasami lub nigdy. Znajdziecie w niej ogólne sformułowania związane z rozumieniem języka angielskiego, zaangażowaniem w aktywności na zajęciach językowych, ze współpracą czy kreatywnością. Ta karta jest przygotowana do diagnozowania dzieci pięcio- i sześcioletnich. Oczywiście nadaje się także dla grup prowadzonych w szkołach językowych (min. 3 osoby w grupie). Uzupełniona karta to dla rodziców cenna informacja o dziecku i jego aktywnościach na zajęciach językowych.